Zimbabwe - Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Yvonne Verleg - WaarBenJij.nu Zimbabwe - Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Yvonne Verleg - WaarBenJij.nu

Zimbabwe - Victoria Falls

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 Oktober 2021 | Zimbabwe, Victoria Falls

Op donderdag 7 oktober hebben we een dagtrip van Kasane (Botswana) naar Victoria Watervallen (Zimbabwe) gemaakt. We worden sochtends om 8;30u opgehaald door een open Jeep, en naar de grens van Zimbabwe gereden. Het gedeelte van Botswana waar we rijden is meer ontwikkelder en moderner dan de Caprivi strook in Namibie, waar we de afgelopen dagen gereden hebben. Er wordt veel gebouwd (huisjes en resorts voor toeristen) en moderne winkels. De wegen zijn prima en geasfalteerd.
Bij de grensovergang worden we 3x gecontroleerd en nu werd wel gevraagd naar de PCR test (voor Zimbabwe was deze 48u geldig). Allerlei papieren weer invullen en stempels kregen we in de paspoorten. Het was even geduld (we hadden een bus toeristen voor ons), maar uiteindelijk mochten we het land in. Na ong een uur rijden kwamen we in het plaatsje; Victoria Falls; een redelijk modern plaatsje, met veel toeristen die naar de watervallen komen kijken. De lengte van de watervallen is 1.7 km. November is de droogste maand en mei de natste maand. Dus voor de waterval zijn we hier niet in het juiste seizoen, maar toch was het erg indrukwekkend. Verschillende uitzichtpunten en leuke foto’s gemaakt. Ook het standbeeld van Dr Livingstone gezien, die de watervallen heeft ontdekt, door opmerkingen van de locals.
Een mooie wandeling langs de Falls gemaakt en aan het einde grenst het gebied aan Zambia (het oude Rhodesie). Deze 2 landen zijn gescheiden door de rivier de Zambesi. Er is een brug gebouwd, Engels fabrikaat, tussen Zambia en Zimbabwe. Na deze culturele activiteit hebben we heerlijk gelunched. Daarna nog naar de “Big Tree” gegaan en een krokodillen farm. Hier worden kleine krokodillen beschermd en pas uitgezet als ze groot genoeg zijn. Kleine krokodillen, 90%, wordt opgegeten door andere krokodillen.
Vanavond eten we in het restaurant bij de camping/lodges en morgen ochtend bespreken we het programma voor de dag. Zaterdag vertrekken we naar Gweta. Wordt vervolgd.

• 07 Oktober 2021 - 19:53

Peter En Ann:

Prachtig

• 07 Oktober 2021 - 19:55

Diana:

Geweldig!

• 10 Oktober 2021 - 11:20

Willem En Jannie:

Wij genieten hier op afstand van al het moois wat voorbij komt.
    Super om dit te zien.
    Pas op voor die olifantenslurven en krokodillen!
    Jullie komen toch nog wel terug?